مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:502021-11-15پزشكي

پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای پرندگان در شادگان انجام شود


سرپرست فرمانداری شادگان بر لزوم منع شکار پرندگان غیرمجاز برای کنترل و مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تأکید کرد.

- ، امید صبری پور ظهر صبح امروز دوشنبه در جلسه ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل شکار است برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری آنفلوآنزای پرندگان بهتر است که محیط زیست ممنوعیت صید و شکار غیرمجاز پرندگان را اعلام کند.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر ناقل ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، افزود: این ویروس به طور مرتب در حال چرخش بوده و تهدیدی برای اقتصاد و بهداشت عمومی جامعه به شمار می رود.

سرپرست فرمانداری شادگان ادامه داد: تنها راه مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کنترل راه های انتقال آن است و همه دستگاه های شهرستان شادگان باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: تشکیل گشت مشترک از نیروهای محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و نظارت بر دامداری ها، مرغداری ها و تالاب بین المللی باید انجام شود.

صبری پور گفت: از آنجایی که خطر بیماری در روستاها بیشتر است؛ لذا برگزاری کلاس آموزشی برای دامداران، بهورزان، بهیاران و شورای اسلامی در روستاها توسط دامپزشکی ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای پرندگان در شادگان انجام شود

پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای پرندگان در شادگان انجام شود