مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 08:352021-11-15فرهنگي

نقد کتاب باعث رونق و بالندگی بازار نشر و ارتقای فرهنگ کتابخوانی


رییس اداره کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:مقوله نقد را با اشکال تراشیها و استدلالهای غیرمنطقی نباید اشتباه گرفت اما نقد سازنده باعث رونق بازار و ارتقای فرهنگ کتابخوانی است.

- احمد خیری در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: انسان در طول زمان با توجه به روحیه پرسشگری در راستای رفع مسائل و پیشرفت دانش خود، به تولید آثار متنوع علمی و فرهنگی رو می آورد؛ بدون تردید یکی از عواملی که موجب تداوم و روزآمدی این آفرینش های فکری می شود موضوع نقد است.

وی افزود: نقد به معنای محک زدن و سنجش کیفیت یک اثر علمی، تلاش می کند تا درک کامل تری از آن اثر علمی داشته باشیم؛ در نقد سازنده، علاوه بر تشخیص قوت ها و ضعف ها، رازها و پیچیدگی های آن اثر نیز تبیین و تحلیل می شوند تا خواننده را در فهم اثر کمک کند.

رییس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: معلم شهید استاد مطهری در کتاب اسلام و مقتضیات زمان در معنای نقد می نویسند که به طور کلی برای هر انسانی لازم است که دارای فکر نقادی باشد.

قوه نقادی و انتقاد کردن به معنای عیب گرفتن نیست؛ بنابراین معنای انتقاد، یک شیء را در محک قرار دادن و به وسیله محک زدن به آن، سالم و ناسالم را تشخیص دادن است؛ مثلاً انتقاد از یک کتاب معنایش این نیست که حتماً باید معایب آن کتاب نمودار بش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد کتاب باعث رونق و بالندگی بازار نشر و ارتقای فرهنگ کتابخوانی

نقد کتاب باعث رونق و بالندگی بازار نشر و ارتقای فرهنگ کتابخوانی