مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 09:352021-11-15اجتماعي

35 درصد مدارس آذربایجان شرقی نیازمند بازساری و مقاوم سازی


مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: 35 درصد از مدارس سطح استان، نیاز به تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی دارند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: 35 درصد از مدارس سطح استان، نیاز به تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی دارند.

پیام صدقی روز دوشنبه، 24 آبان، در نشست خبری، با بیان این که وظیفه این نهاد، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس است، اظهار کرد: هر نوع کار عمرانی در حوزه آموزش و پرورش بر عهده سازمان نوسازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان این که حدود 6000 مورد فضای فیزیکی و 24 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد، افزود: طی پنج سال اخیر، شیب کاهش مدارس فرسوده استان از میانگین کشوری بالا بوده است، به طوری که در سه سال قبل، 45 درصد مدارس نیاز به بازسازی و مقاوم سازی داشتند که اکنون این رقم به 35 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش مدارس فرسوده اما با یک عقب افتادگی تاریخی در مدارس استان مواجه هستیم چرا که اکثر مدارس سطح استان در دهه 60 احداث شده و عمر مفید خودشان را سپری کرده اند و الان به مرحله فرسودگی رسیده اند.

تحصیل 800 هزار دانش آموز در آذربایجان شرقی صدقی با اشاره به تحصیل 800 هزار دانش آموز در سطح استان، گفت: تعداد کلاس های درس کانکسی استان بالغ بر 700 کلاس بود که طی سال های اخیر به حدود 480 کلاس رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 درصد مدارس آذربایجان شرقی نیازمند بازساری و مقاوم سازی

35 درصد مدارس آذربایجان شرقی نیازمند بازساری و مقاوم سازی