مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 10:402021-11-15بين الملل

جو زمین در حال دور شدن از زمین است!


به گفته دانشمندان، پایین ترین قسمت جو زمین از سال 1980 تاکنون 50 متر در هر دهه بالا رفته است و به همین دلیل هواپیماها ممکن است مجبور شوند برای جلوگیری از تلاطم و آشفتگی های پرواز، - در ارتفاع بالاتری پرواز کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، یک مطالعه جدید نشان می دهد که جو زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال گسترش و منبسط شدن است.

نتایج بررسی تغییرات آب و هوا توسط اندازه گیری های بالن های هواشناسی که در نیم کره شمالی طی 40 سال گذشته انجام شده و یافته های آن در تاریخ پنج نوامبر در مجله ساینس ادونسز (Science Advances) منتشر شده است، نشان می دهد که پایین ترین لایه جو زمین موسوم به تروپوسفر با سرعت تقریباً 50 متر در هر دهه به سمت بالا منبسط می شود.

بیل راندل یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشمند مرکز ملی تحقیقات جوی در بولدر کلرادو در بیانیه ای گفت: این یک نشانه روشن از تغییر ساختار جو است.

این نتایج علاوه بر شواهد دیگر از تغییرات آب و هوایی، تأیید مستقلی را ارائه می دهند که گازهای گلخانه ای، جو ما را تغییر می دهند.

تروپوسفر لایه ای از جو زمین است که ما در آن زندگی می کنیم و در آن تنفس می کنیم.

این لایه از سطح دریا تا ارتفاعی از هفت کیلومتر بالای قطب ها تا 20 کیلومتر بر فراز مناطق استوایی گسترش می یابد و به عنوان لایه ای از جو که بیشتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جو زمین در حال دور شدن از زمین است!

جو زمین در حال دور شدن از زمین است!