مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 11:102021-11-15پزشكي

ذخیره 1700 نمونه خون بندناف در قزوین


مسئول نمایندگی خون بندناف قزوین گفت: در ایران تعداد 170 هزار نمونه خون بندناف ذخیره شده، نمایندگی رویان در استان قزوین از بهمن سال 92 راه اندازی و تاکنون 1700 نمونه ذخیره کرده است.

- سهیلا سرداره به بهانه 15 نوامبر روز جهانی خون بندناف در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 2 نوع سلول های بنیادی جنینی و بالغی داریم، سلول های بنیادی جنینی در خون بندناف و جفت نوزاد و سلول های بالغی نیز در مغز استخوان و کبد وجود دارند.

وی اضافه کرد: سلول های جنینی توانایی تکثیر و تمایز دارند، برای همین سلول های قدرتمندی نسبت به بالغی هستند و قابلیت تبدیل شدن به تمام سلول های بدن را دارند، درصورتی که سلول های بالغی تنها به رده خاصی از سلول ها تبدیل می شوند؛ بنابراین خون بندناف و جفت بسیار حائز اهمیت است چون قابل تبدیل شدن به تمام سلول های بدن است.

مسئول نمایندگی خون بند ناف قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران بیماری هایی مانند سرطان های خون، کم خونی های مادرزادی، لوسمی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی بدن با خون بندناف درمان می شوند.

درمان فلج مغزی و اوتیسم با سلول های خون بند ناف در مرحله کارآزمایی بالینی است امیدواریم در سال های آینده به درمان آن برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 1700 نمونه خون بندناف در قزوین

ذخیره 1700 نمونه خون بندناف در قزوین