مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 13:552021-11-15پزشكي

ذخیره سازی بیش از 700 نمونه خون بند ناف در گلستان


سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: بعد از راه اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی گلستان از سه سال قبل، تاکنون بیش از 700 نمونه از سطح استان جمع آوری شده است.

- محسن قلی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سلول های بنیادی خون بند ناف نوزاد، جایگزین بسیار مناسبی برای پیوندهای مغز استخوان بوده و پتانسیل استفاده در درمان بیش از 80 نوع بیماری لاعلاج یا صعب العلاج را دارند.

وی افزود: تاکنون در ایران بیش از 200 مورد پیوند موفقیت آمیز سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری هایی نظیر سرطان های خون، تالاسمی ماژور، آنمی فانکونی و آپلاستیک و فلج مغزی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: پزشکی 20 سال آینده دنیا به سمت پزشکی بازساختی خواهد رفت که پایه و اساس آن سلول های بنیادی است لذا کمبود ذخیره سلولی در کشور، آینده ما را دچار بحران خواهد کرد.

قلی پور خاطرنشان کرد: به منظور ذخیره سازی سلول های بنیادی سالم و عاری از هرگونه آلودگی، نیاز است که خانواده ها با نحوه ذخیره سازی، مزایا و ضرورت های آن آشنا شوند که لازمه انجام این فرایند، انجام مشاوره و اقداماتی حین بارداری، به خصوص چند هفته قبل از زایمان است که متأسفانه در بسیاری از موارد والدین به دلیل عدم آگاهی از این شرایط، فرصت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی بیش از 700 نمونه خون بند ناف در گلستان

ذخیره سازی بیش از 700 نمونه خون بند ناف در گلستان