مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 03:452021-11-16اقتصادي

روسفیدی زغالسنگ طبس در ارزآوری برای کشور


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: تولید 400 هزار کنسانتره زغالسنگ از ابتدای سال در واحدهای فرآوری شهرستان طبس 150 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

- محمود زارع نیا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: حدود یک میلیون تن زغالسنگ خام از ابتدای سال در معادن خراسان جنوبی استخراج شد که از این میزان زغالسنگ خام 400 هزار تن کنسانتره تولیده شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس افزود: تولید کنسانتره زغالسنگ در شهرستان طبس بیش از 150 میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشت.

وی عنوان داشت: 60 درصد نیاز کشور به کنسانتره زغالسنگ در شهرستان طبس تامین می شود.

زارع نیا همچنین با اشاره به وجود 33 معدن در حوزه زغالسنگ در شهرستان طبس، افزود: معادن زغالسنگ این شهرستان 900 کیلومتر مربع وسعت دارد و 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس قرار دارد.

زارع نیا افزود: ذخایر احتمالی این ماده معدنی در شهرستان طبس بیش از 5 میلیارد تن است که بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تن اکتشاف شده است و ذخایر قطعی نیز حدود 850 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه حوزه زغال دار شهرستان طبس در 4 ناحیه پروده، مزینو، نایبند و آبدوغی است گفت: بیشترین میزان ذخایر زغال کُک شو در ناحیه پروده و بیشترین میزان زغال حرارتی در منطقه مزینو قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسفیدی زغالسنگ طبس در ارزآوری برای کشور

روسفیدی زغالسنگ طبس در ارزآوری برای کشور