مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 05:202021-11-16پزشكي

توصیه هایی برای کاهش استرس آندوسکوپی


آندوسکوپی، یک روش تشخیصی برای برخی بیماری های گوارشی است که به دلیل روش ویژه ای که مورد استفاده قرار می دهد، اغلب با ترس و اضطراب برای بیماران همراه است.

- محققان کشور برای غلبه بر این ترس و اضطراب، استفاده از موسیقی درمانی و حضور همراه را پیشنهاد داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دستگاه گوارش همانند دیگـر ارگان های بدن دچار بیماری ها و مشـکلاتی می شود کـه تشخیص به موقع و درمـان آن ها برای پیشگیری از مشکلات حاد و مزمنی مثل زخم های گوارشی، تسـریع درمـان بیمار، تشـخیص و درمـان بدخیمی ها، کـاهش هزینه های درمـانی و افـزایش کیفیـت زنـدگی بیمـاران بسـیار حائز اهمیـت اسـت.

این مهم نیازمنــد روش های تشخیصــی مناســب ماننــد آندوسکوپی است که پیشرفت های اخیـر در آن، توانایی های تشخیصـی و درمـانی متخصصـان گوارش را ارتقا بخشیده است.

به نقل از متخصصان، باوجود همه منافعی که آندوسـکوپی دسـتگاه گـوارش دارد، این روش تشخیصی با احسـاسات ناخوشـایند و اضـطراب همـراه اســت، به طوری که این موضوع در 15 تا 20 درصد از بیمــاران مراجعه کننده به کلینیک های طبی دیده می شود.

وجـود باورهای غلط رایج ازجمله بـروز درد، امکـان خفگـــی و امکـــان انتقـــال عفونـــت از طریـــق آندوسکوپی باعــث تشــدید تــرس و اضــطراب بیمـاران و بـه دنبـال آن طـولانی شـدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای کاهش استرس آندوسکوپی

توصیه هایی برای کاهش استرس آندوسکوپی