مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-16بين الملل

احیای توافق هسته ای و ضرورت گام های عملی طرف های غربی


یک کارشناس مسایل بین الملل تاکید کرد: دولت آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران همانطور که مکرراً اعلام کرده است، عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و متناسب با رفع تحریم ها و بازگشت دیگر اعضا به توافقنامه هسته­ ای، - به همان شکل و صورت به تعهدات خود عمل می­ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اوجی در یادداشتی با عنوان احیای توافق هسته ای و ضرورت گام های عملی طرف های غربی نوشت: توافق هسته ای برجام در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل با هدف اعتماد سازی در مورد برنامه هسته­ ای ایران و همچنین رفع موانع اقتصادی و برداشتن تحریم ها در دوره ریاست حزب دموکرات به رهبری باراک اوباما با ایران و کشورهای 1+5 در 23 تیر 1394 منعقد گردید.

با این حال علی رغم اجرای صادقانه تعهدات توافق شده برجام توسط جمهوری اسلامی ایران، اما متاسفانه اجرای این تعهدات به صورت یک طرفه توسط تیم جمهوریخواه حاکم بر ایالات متحده نقض گردید.

این تیم به رهبری دونالد ترامپ همواره و از همان ابتدای روی کار آمدن برجام را بدترین توافق خوانده و با هدف نابودی کامل آن، اقدام به خروج غیرقانونی از توافق و بازگشت مجدد تحریم ها برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت نمود.

این اقدام یکجانبه ترامپ در اعمال تحریم­های ظالمانه که بر اساس سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی صورت گرفت، آسیب زیادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای توافق هسته ای و ضرورت گام های عملی طرف های غربی

احیای توافق هسته ای و ضرورت گام های عملی طرف های غربی