مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-16سياسي

شایعاتی که مانند بنزین روی آتش اعتراضات آبان 98 ریخته شد


تحریف و شایعه دو ابزار مهم رسانه های دشمن در زمان ناآرامی های ایران است؛ در ماجرای آشوب های آبان 98 نیز جریان معاند با استفاده از این حربه، بنزینی روی آتش اعتراضات مردمی ریختند.

-   * تحریف؛ پایه ثابت رسانه های دشمن علیه ایران  در کنار تمام ترفندهای رسانه ای دشمنان در آبان 98، تحریف بخش عمده ای از برنامه های این جریان را به خود اختصاص داد.

به طور مثال حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا که فرمودند اگر سران سه قوّه با پشتوانه ی کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند من از آن حمایت می کنم را به حمایت از گران شدن بنزین تعبیر کردند (بدون اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مردم، تصمیم ناگهانی و مخفیانه عمل کردن افزایش قیمت حامل های انرژی بود).

    یا در نمونه دیگر بی بی سی فارسی  صحبت های اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا که خواسته بود مردم فتنه گران، خشونت طلبان و خرابکاران را معرفی کنند، تحریف کرد و نوشت که اسماعیلی خواسته مردم، معترضان ! را معرفی کنند.

  این درحالی است که بی بی سی فارسی برای حوادث2011 در لندن که به مراتب میزان خشونت و آسیبش کمتر بود از عبارات آشوب، شورش، غارت و خشونت استفاده می کرد و بر برقراری امنیت تاکید می کرد اما در مورد حوادث آبان، کارشناس برنامه اش به راحتی خرابکاری و آتش زدن و حمله به پلیس را آموزش می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعاتی که مانند بنزین روی آتش اعتراضات آبان 98 ریخته شد

شایعاتی که مانند بنزین روی آتش اعتراضات آبان 98 ریخته شد