مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-16پزشكي

معرفی مناسب ترین ترکیب برای مقابله با «قارچ فوزاریوم» در گیاه خیار در گرگان


رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: محققان این دانشگاه از ترکیب «آزلاییک اسید فسفیت پتاسیم» به عنوان یک القاگر یا «الیسیتور» برای مقابله با «قارچ فوزاریوم» در گیاه خیار استفاده کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، علی نجفی نژاد ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خیار یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین محصولات کشاورزی است که همواره بیماری های قارچی تولید آن را تحت تأثیر زیادی قرار می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از قارچ کش ها معایبی همچون هزینه، آلودگی محیط و غذا، عدم کنترل فعالیت بیماری و به خطر انداختن سلامتی انسان را دارا است استفاده از القاگرها به عنوان مولکول های موجود در یک ارگانیسم یا تولید شده توسط خود گیاه که تولید پاسخ های دفاعی می کنند، می تواند موجب افزایش تحمل گیاه شده و خسارات بیماری را کاهش دهد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: القاگرها مواد شیمیایی و یا زیستی هستند که می توانند جایگزین مناسبی برای قارچ کش ها باشند و در راستای کاهش آلودگی و مضرات گیاهان مورد استفاده قرار گیرند.

  نجفی نژاد خاطرنشان کرد: در این تحقیق از القاگر ترکیبی آزلاییک اسید فسفریک پتاسیم با غلظت های مختلف برای مبارزه با قارچ فوزاریوم استفاده شد و پاسخ های فیزیول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی مناسب ترین ترکیب برای مقابله با «قارچ فوزاریوم» در گیاه خیار در گرگان

معرفی مناسب ترین ترکیب برای مقابله با «قارچ فوزاریوم» در گیاه خیار در گرگان