مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 14:302021-11-16اقتصادي

جزییات گران فروشی در بازار لاستیک/ رانندگان تایر را 2 برابر گران می خرند!


بسیاری از رانندگان از قیمت رسمی و مصوب تایر اطلاع نداشته و در مورد چگونگی خرید تایر از سامانه کالا وزارت صمت نا آگاه هستند.

به همین دلیل لاستیک را با قیمت 2 برابر بیشتر از بازار آزاد خریداری می کنند.

- شواهد حاکی از آن است که رانندگان ناوگان سنگین به دلیل عدم آگاهی از نحوه توزیع سیستمی تایر، لاستیک مورد نیاز خود را با اختلاف 7 الی 8 میلیون تومانی از بازار آزاد خریداری می کنند.

تسنیم در ادامه نوشت: چندی پیش بود که احمد کریمی دبیر کانون سراسری کامیونداران در گفتگو با رسانه ها خبر از خرید لاستیک تاریخ مصرف گذشته از سوی کامیونداران داد و گفته بود: به دلیل افزایش نرخ لاستیک برخی از کامیونداران مجبور به خرید لاستیک های تاریخ مصرف گذشته شده ‎اند.

به گفته وی خرید و فروش لاستیک دست دوم نیز به تازگی مرسوم بوده است بخصوص از سوی ناوگان نفتکش که باید مرتباً برای حفظ ایمنی خودرو و محموله آن، لاستیک را تعویض کند؛ لاستیک های قدیمی این ناوگان معمولاً از سوی ناوگان تجاری خریداری می شود.

ضرر مالی رانندگان به دلیل عدم آگاهی در مورد سامانه تایر وحید خراسانی کارشناس صنعت تایر با اشاره به گرانی قیمت تایر ناوگان سنگین در بازار تایر گفت: در بازار لاستیک سنگین بعضاً مشاهده می شود که فاصله ای قابل توجه میان قیمت لاستیک ایرانی با قیمت مصوب و بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات گران فروشی در بازار لاستیک/ رانندگان تایر را 2 برابر گران می خرند!

جزییات گران فروشی در بازار لاستیک/ رانندگان تایر را 2 برابر گران می خرند!