مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 14:352021-11-16اقتصادي

انتقاد مدیر جهاد از استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: یکی از مشکلات باغداران ما استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی است که مازاد آن در خود میوه نشت می کند که باعث پایین آمدن کیفیت آن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید خسروی ظهر امروز در حاشیه کلاس آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات، گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند رشد گیاهی را بهبود بخشد و تولید را بالا ببرد تغذیه گیاه و حاصلخیزی خاک از طریق مصرف بهینه عناصر غذایی مورد نیاز گیاه است که در همین راستا دوره آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات در میانکوه شهرستان اردل با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و باغداران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل اظهار کرد: آفات گیاهی می توانند همراه با گیاه، اندام و محصول گیاهی زنده، بذور و اندام های گیاهی تکثیرشونده غیرجنسی مثل پیاز، غده، نهال، پیوندک، قلمه، ریزم و پاجوش، حشرات، حیوانات ناقل، انسان، باد و توفان و باران، آب و خاک، ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی و باغبانی، وسایل حمل و نقل محصولات گیاهی، بسته بندی های چوبی از مناطق بومی به مناطق غیربومی و یا از مناطق آلوده به مناطق غیرآلوده منتقل شوند.

وی ادامه داد: این امر در صورتی است که شرایط اقلیمی در منطقه جدید برای رشد و تکثیر آفات گیاهی مناسب باشد، گیاهان آن منطقه به سرعت آلوده شده و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد مدیر جهاد از استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی

انتقاد مدیر جهاد از استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی