مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 03:252021-11-17اقتصادي

کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح 7 هزار هکتار از اراضی ایلام


معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام از کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح هفت هزار هکتار از اراضی ایلام طی سال جاری خبر داد.

- اقبال گراوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام دارای 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی با کشت های متنوع است، از این میزان اراضی در سال جاری هفت هزار هکتار به کشت ذرت علوفه ای و دانه ای اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی اراضی ذرت استان ایلام از آبیاری نوین و تحت فشار کشت استفاده می شود، افزود: این مهم باعث افزایش 35 درصد راندمان تولید ذرت در استان شد است.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره برنامه جهاد کشاورزی برای استفاده از آبیاری نوین در تمامی اراضی کشاورزی استان، افزود: تمامی کشاورزان استان می توانند با استفاده تسهیلات جهاد کشاورزی، از مزایای آبیاری تحت فشار بهره مند شوند.

گراوند بیان کرد: در حال حاضر از 350 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ایلام، 120 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری نوین است و برنامه ریزی برای استفاده از شیوه در 40 هزار هکتار دیگر در دست اجرا است.

وی گفت: با توجه به مسئله کم آبی و خشکسالی، استفاده از سیستم های آبیاری نوین کمک شایانی در کاهش مصرف و افزایش تولید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح 7 هزار هکتار از اراضی ایلام

کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح 7 هزار هکتار از اراضی ایلام