مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-17فرهنگي

بازنگری در عرصه و حریم تاق گرا ، زیج منیژه و راه شاهی


معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن بازنگری در عرصه و حریم سه اثر باستانی تاق گرا، زیج منیژه و راه شاهی خبر داد.

- بازنگری در عرصه و حریم "تاق گرا" ،"زیج منیژه" و "راه شاهی" ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن بازنگری در عرصه و حریم سه اثر باستانی تاق گرا، زیج منیژه و راه شاهی خبر داد.

کیومرث اعظمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به لزوم بازنگری در عرصه و حریم تاق گرا، راه شاهی و زیج منیژه، اظهارکرد: قلعه زیج منیژه واقع در روستای پاتاق، سالها پیش تعیین عرصه و حریم شده، اما در داخل عرصه این اثر مربوط به دوره ساسانی، در گذشته تعدادی واحد مسکونی روستایی ساخته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این ساخت و سازها چسبیده به بنای زیج منیژه صورت گرفته و به آن آسیب می زند، بنابراین طی تفاهمی که با بنیاد مسکن داشتیم، بدنبال جابجایی آنها هستیم.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: طبق این تفاهم، بنیاد مسکن حدود دو هکتار زمین را در قسمت شمال غربی روستا تهیه کرده که بخشی از آن را بصورت رایگان در اختیار مالکین ساختمان های مجاور زیج منیژه قرار می دهد تا در آنجا ساخت و ساز انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در عرصه و حریم تاق گرا ، زیج منیژه و راه شاهی

بازنگری در عرصه و حریم تاق گرا ، زیج منیژه و راه شاهی