مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-17پزشكي

کاکائو از سکته قلبی و سرطان جلوگیری می کند


یک کارشناس صنایع غذایی با اشاره به خواص بسیار کاکائو برای سلامت افراد، گفت: از مهم ترین خواص درمانی این گیاه می توان به پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و سکته، - افزایش ظرفیت فعالیت فیزیکی و ذهنی و مقابله با سرطان اشاره کرد.

بهجت نمکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مصرف بالای کاکائو در جهان گفت: کاکائو یک گیاه گرمسیری است که فرآورده های این گیاه در حال حاضر موردپسند افراد بسیاری قرار گرفته است.

نمکی شکلات های کاکائویی یا پودرهای کاکائو را از محبوب ترین فرآورده های دانه های گیاه کاکائو عنوان کرد و افزود: همچنین از این گیاه روغن کاکائو که به کره کاکائو هم معروف است تولید می شود که جامد و سفیدرنگ مایل به زرد بوده و مزه شکلات می دهد.

این کارشناس صنایع غذایی افزود: دانه های کاکائو دارای 50 درصد روغن هستند که به کره کاکائو مشهور است.

علاوه بر این در هریک از دانه های کاکائو هشت تا 10 درصد نشاسته، هشت تا 10 درصد ماده سفید رنگ، دو تا سه درصد کافیین، یک تا سه درصد تئو برومین و چهار درصد مواد مواد معدنی وجود دارد.

نمکی کاکائو خالص و دانه کاکائو را منبع غنی چربی، فیبر غذایی، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر عنوان کرد و افزود: این گیاه به دلیل وجود منابع غنی مس و پتاسیم نقش موثری در سلامتی قلب و عروق دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاکائو از سکته قلبی و سرطان جلوگیری می کند

کاکائو از سکته قلبی و سرطان جلوگیری می کند