مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-17اجتماعي

توسعه فرهنگ کتاب خوانی در نیازمند عزم جدی مسئولان/ لزوم توجه به ذائقه مخاطب


سرانه مطالعه در کشور پایین است و شیوع ویروس کرونا این امر را تشدید کرده که برای تشویق مردم به کتاب خوانی، همه ارکان فرهنگی باید تلاش کنند.

- ، گروه استان ها- غلامحسین دباغ یزدی: آموزش و پرورش هر انسانی از روزهای اول زندگی با فراز و فرودهای مختلفی همراه است تا به بالندگی و پختگی مورد نیاز برسد، عواملی همچون خانواده، محیط و اطرافیان در این بالندگی و موفقیت تأثیرگذار هستند.

یکی از عوامل این بالندگی و پختگی افراد که تأثیر زیادی در آینده یک انسان خواهد داشت، کتاب و کتاب خوانی است که پرورش و تربیت را می توان با خواندن کتاب از روزهای اول زندگی و کودکی در محیط خانه و خانواده مرتبط دانست که تا آخرین مراحل و عالی ترین تحصیلات دانشگاهی نیز ادامه می یابد.

توجه به کتاب و کتاب خوانی در کشور ما سال هاست وضع خوبی ندارد و با هشدار کارشناسان و صاحب نظران درباره سرانه مطالعه پایین روبرو است؛ متأسفانه فضای مجازی و تلفن های هوشمند و دیگر وسیله های دیجیتال، کتاب را در سبد خانوار ایرانی کم رنگ کرده است به گونه ای که کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها در حال حذف شدن است درصورتی که نباید فراموش کنیم جهان صنعتی امروز مدیون دانشمندانی است که با مطالعه و کتاب خوانی، اختراعات و اکتشافات فراوانی به وجود آورده اند و با کتاب خوانی پیشرفت هایی حاصل شده که ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فرهنگ کتاب خوانی در نیازمند عزم جدی مسئولان/ لزوم توجه به ذائقه مخاطب

توسعه فرهنگ کتاب خوانی در نیازمند عزم جدی مسئولان/ لزوم توجه به ذائقه مخاطب