مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-17اقتصادي

سهم 200 میلیون دلاری ایران از بازار جهانی زعفران


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت:در شرایطی که 92 درصد تولید محصول زعفران در اختیار کشور ایران است از بازار هشت میلیارد دلاری این محصول سهم ما کمتر از 200 میلیون دلار است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد مهدی برومندی سه شنبه شب در آیین رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت زنجیره ارزش زعفران (زعفران کارت هوشمند) در تربت حیدریه افزود: هر محصولی که 25 درصد آن در یک کشور تولید شود باید قیمت و منافع آن محصول در دنیا متعلق به همان کشور باشد که در خصوص منافع محصول زعفران برای ما این گونه نیست و راهکار رفع این معضل تقویت بخش خصوصی و جوانان خوشفکر است.

وی ادامه داد: کشور ما چند سال است که در جنگ اقتصادی است که این جنگ از جنگ تحمیلی سخت تر است چون هدف دشمن، سفره های مردم است و می خواهد نارضایتی اجتماعی ایجاد کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت:وزارت جهاد کشاورزی حافظ سفره مردم و امنیت غذایی آنهاست و در صف نخست جنگ اقتصادی است و علاوه بر تامین غذای مردم باید به دیگر بخش های کشور هم در شرایط تحریم کمک کند.

برومندی افزود: به همه کشاورزان و تشکل های کشاورزی تبریک می گوییم چون به تحریم ها نه گفتند و با وجود همه فشارها این سال های سخت را پشت سرگذاشتند و به زودی از این سختی ها عبور می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 200 میلیون دلاری ایران از بازار جهانی زعفران

سهم 200 میلیون دلاری ایران از بازار جهانی زعفران