مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-17اقتصادي

نقشه راه عملیاتی تولید سیب درختی تدوین شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باید یک نقشه راه عملیاتی برای تولید سیب که قابلیت اجرایی داشته باشد، تدوین شود.

- ، اکبر کرامتی صبح چهارشنبه در جلسه کمیته فنی بررسی وضعیت تولید سیب درختی استان اظهار کرد: باغداران استان با به کارگیری بذور پایه رویشی و روش های علمی از تبدیل شدن بخشی از محصول به سیب صنعتی قبل از زمان برداشت جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: از مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در خواست داریم روش های جدید علمی و تاثیر گزار در این زمینه را در اسرع وقت شناسایی و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

کرامتی بیان کرد: تبدیل باغات بذوری به باغات مدرن و استفاده از ارقام مقاوم به کم آبی و آفات، استفاده از ارقام دیرس یا زوددرس بسته به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان، پراکنش رسیدگی در زمان، آبیاری منظم و عدم مواجهه درختان با تنش های کم آبی و پرآبی را از جمله راهکارها و عوامل اساسی برای جلو گیری از ریزش سیب درختی است.

وی با بیان اینکه در حال حضار 33 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، گفت: گردش مالی بخش کشاورزی استان بیش از 70 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که رقم قابل توجهی است و نشان دهنده توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راه عملیاتی تولید سیب درختی تدوین شود

نقشه راه عملیاتی تولید سیب درختی تدوین شود