مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-17اقتصادي

میانگین برداشت سیب در باغات آذربایجان غربی به 21 تن در هکتار رسید


عضو هیئت علمی و محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: امسال میانگین برداشت سیب در باغات استان به 21 تن در هکتار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم حسنی صبح چهارشنبه در جلسه کمیته فنی بررسی وضعیت تولید سیب درختی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال یک میلیون و 270 هزار تن سیب در استان تولید شد که میانگین برداشت آن در باغات به 21 هکتار در تن رسیده است.

وی ارومیه، مهاباد، اشنویه و نقده را از شهرستانهای مهم استان در بخش تولید سیب ذکر کرد و افزود: متاسفانه به دلیل برخی مسایل و مشکلات آب و هوایی و فنی امسال ریزش سیب بسیار بالا بود.

حسنی مسن بودن، بذری بودن پایه های درختان، مدیریت سنتی، روش آبیاری غلط، عدم بسته بندی مناسب، کوچک شدن باغات سیب، کیفیت پایین سیب های تولیدی در دشت ها و ضرورت کشت سیب در ارتفاعات را از مهمترین چالش های پیش روی سیب استان عنوان کرد.

عضو هیئت علمی و محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی نبود بسته بندی و سورتینگ مناسب سیب در استان را از دیگر چالش های پیش روی سیب استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از باغداران سیب استان چند شغله هستند در حالی که باغداری روش و مدیریت خاص خود را دارد باید به این موارد رسیدگی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین برداشت سیب در باغات آذربایجان غربی به 21 تن در هکتار رسید

میانگین برداشت سیب در باغات آذربایجان غربی به 21 تن در هکتار رسید