مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 09:202021-11-17اقتصادي

رزمایش دریایی جمهوری آذربایجان عامل مرگ فک های خزری است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، طی چند ماه اخیر شاهد تلف شدن چندین فک خزری و پیدا شده لاشه آنها در سواحل استان بودیم که این میزان تلفات نسبت به مدت مشابه سال های قبل غیرعادی است.

تراژدی تلخ مرگ فک های خزری درحالی ادامه یافت که افزایش شمار مرگ فک ها گزینه های مختلفی پیش روی محققان باز کرد که در این زمینه آزمایش های مختلف روی لاشه ها انجام شد البته باتوجه به اینکه در روزهای اولیه مشاهده لاشه ها، پیدا کردن لاشه سالم کمی سخت بوده که بعدها این امکان با انجام تشدید پایش ها محقق شد.

امیر شیرازی مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی حفاظت فوک خزری در ارتباط با آخرین خبرها از مرگ فک های خزری در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: از شرایطی که شاهد مرگ های فک های خزری بودیم گذر کردیم.

وی با اشاره به رد تمام گزینه های احتمالی مرگ فک های خزری مبنی بر مسمومیت حاد، ابتلا به بیماری های آنفلوانزای فوق حاد  پرندگان، دیستمپر، افزود: نتایج تحقیقات این فرضیه ها را رد کرده و تنها یک گزینه مانور دریایی اخیر جمهوری آذربایجان به قوت خود باقی است.

مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی حفاظت فوک خزری با بیان اینکه در نمونه های انجام شده وجود علائم بیماری زا و مسمومیت رد شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا قبل از رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان لاشه 12 فک خزری کشف شده است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش دریایی جمهوری آذربایجان عامل مرگ فک های خزری است

رزمایش دریایی جمهوری آذربایجان عامل مرگ فک های خزری است