مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 09:552021-11-17اقتصادي

جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی کم در کرمانشاه


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال در راستای سازگاری با کم آبی در محصولات زراعی، محصولات با نیاز کم آبی جایگزین محصولات با نیاز آبی بالا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه، در توضیح برنامه های سازگاری با کم آبی در محصولات زراعی، اظهار داشت: در خصوص بحث افزایش راندمان آب و استفاده از محصولات با مصرفی آبی پایین اقدامات متعددی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و کمیته سازگاری با کم آبی استان قرار گرفته است.

وی تجهیز اراضی با سیستم و تجهیزات آبیاری نوین را از جمله اقدامات لازم در این زمینه دانست و گفت: برای این موضوع برای هر هکتار از 10 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان یارانه تجهیزی بلاعوض پرداخت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در این راستا تمهیداتی برای کشت نشایی اندیشیده شده تا نشا مناسب با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد برای محصولات پرمصرفی همچون گوجه فرنگی و چغندرقند ارقام بذوری در دستور کار است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال ذرت چون جزء محصولات استراتژیکی است را نمی توانیم از چرخه تولید حذف بنابرین ارقامی که نیاز به آب کمی دارد و به همان میزان محصولات را به ما می دهد را جایگیزن ارقام پرمصرف آبی کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی کم در کرمانشاه

جایگزینی کشت محصولات با نیاز آبی کم در کرمانشاه