مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-17اقتصادي

کاهش 85 درصدی تولید زغفران در خواف


رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خواف از کاهش عملکرد حدود 85 درصدی محصول زعفران امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

- اسماعیل خوش رفتار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت محصول طلای سرخ در شهرستان و در سال جاری با کاهش شدید همراه است.

وی پیرامون علل این کاهش تولید گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی طی 2 سال اخیر و همچنین دمای بالای 40 درجه سانتی گراد در تابستان باعث شد پیازهای مادر رشد مناسبی نداشت و این باعث شد پیازهای دختری کمی تولید شود و پیازها از رشد نرمال و طبیعی برخوردار نباشند.

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خواف افزود: برداشت این محصول از پنجم آبان ماه جاری در خواف آغاز و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

وی گفت: متوسط عملکرد این محصول در سال جاری، 700 گرم تا یک کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می شود در سال جاری حدود چهار تن عملکرد محصول داشته باشیم که نسبت به سال گذشته 80 تا 85 درصد افت عملکرد کل در برداشت این محصول را شاهد هستیم.

به گفته خوش رفتار، گل ها و کلاله ها امسال کوچکتر و از نسبت وزنی کمتری نسبت به سال گذشته برخوردارند؛ به طوری که در سال های گذشته هر 80 تا 90 کیلو گل، یک کیلو سرگل می داد اما امسال هر 100 کیلو گل یک کیلو سرگل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 85 درصدی تولید زغفران در خواف

کاهش 85 درصدی تولید زغفران در خواف