مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:102021-11-17اقتصادي

واردات خودرو؛ راهکار مجلس برای رفع انحصار


نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سازوکاری برای واردات خودرو تعیین و تصویب کردند؛ اقدامی که به باور بسیاری از بهارستان نشین ها نتیجه آن رفع از انحصار در بازار خودرو و حتی در ادامه کاهش قیمت خودرو خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، امروز برای دومین بار ایراد شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد؛ مجلس با این مصوبه به هر شخص حقیقی و حقوقی مجوز داد که به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

در تبصره این ماده توضیح داده شده که با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها ( متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) بصورت سالانه، توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

بعد از اصلاح ایراد شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت که کمیسیون صنایع کار درستی انجام داد چون امروز بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم ما در کشور است.

ما در کشور نیروهای فنی زیاد و امکانات، کارخانجات متعدد و افراد حقیقی و حقوقی فراوانی داریم که می توانند قطعات تولید کرده و آن را با بهره گیری از نیروی کار و انرژی ارزان و قابل رقابت صادر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو؛ راهکار مجلس برای رفع انحصار

واردات خودرو؛ راهکار مجلس برای رفع انحصار