مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:552021-11-17فرهنگي

شرط نرگس آبیار برای ترک فیلمسازی/ زنان قربانیان حقیقی جنگ هستند


نرگس آبیار فیلمساز ایرانی در میزگرد روایت تجارب زنان از مناطق جنگی که در دانشگاه یورک کانادا برگزار شد، بیان کرد که زنان قربانیان حقیقی جنگ هستند.

- به نقل از روابط عمومی آثار نرگس آبیار، نرگس آبیار فیلمساز ایرانی روز گذشته 25 بهمن ماه در میزگرد روایت تجارب زنان از مناطق جنگی که در دانشگاه یورک کانادا برگزار شد، شرکت کرد.

او که تجربه ساخت چندین اثر سینمایی مرتبط با جنگ را در کارنامه خود دارد در این نشست گفت: داستان مادرانی که فرزندانشان هرگز از جنگ بازنگشته اند بین تمام تجربه های جنگی بشری مشترک است.

این میزگرد روز گذشته با عنوان تقویت همبستگی و با موضوع روایت تجارب زنان از مناطق جنگی با حضور جمعی از فعالان حوزه زنان از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و بوسنی در دانشگاه یورک کانادا برگزار شد.

نرگس آبیار که به عنوان نماینده ایران در این میزگرد حضور داشت درباره موضوع جنگ و زنان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ ایران و عراق از طولانی ترین جنگ های صد سال اخیر دنیاست، هشت سال طول کشیده و نزدیک به دویست هزار نفر شهید و هفتصد هزار نفر زخمی و چهل هزار اسیر برای ایران به جا گذاشته است.

حقیقت این است که نتایج و تبعات هولناک جنگ حتی در این آمار و ارقام تکان دهنده هم نمی گنجد، در این هشت سال هزاران مادر فرزندان خود را، هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط نرگس آبیار برای ترک فیلمسازی/ زنان قربانیان حقیقی جنگ هستند

شرط نرگس آبیار برای ترک فیلمسازی/ زنان قربانیان حقیقی جنگ هستند