مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 12:152021-11-17اقتصادي

پوشاک برند ایرانی دربَند بگیر و ببندهای اداری/ وقتی جلوی کارآفرین سنگ اندازی می شود


صاحب یک پوشاک برند ایرانی از یک سال دوندگی برای اخذ زمین به منظور ایجاد کارگاه جدید در ساوه و سنگ اندازی ها می گوید.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ بر اساس آمار جهانی، صنعت پوشاک طی سال های 2004 تا 2014 ، بیش از 75 درصد رشد داشته و به بیش از 473 میلیارد دلار رسیده است، به طوری که 2.

3 درصد از کل تجارت جهانی در اختیار صنعت پوشاک قرار دارد.

  سهم ایران از صنعت پوشاک حدود 0.

015 درصد در سال 2013 بوده است.

اگرچه آمار رسمی در ایران وجود ندارد، اما برآوردها نشان می دهد که حدود 40 تا 60 درصد از پوشاک مورد نیاز کشور از طریق تولید داخلی تامین می شود.

  به گفته فعالان صنعت پوشاک ظرفیت بالای اشتغالزایی، سرمایه کم برای ایجاد شغل، آثار فرهنگی پوشاک و مد و فراهم بودن بستر برای اشتغال زنان از مهم ترین ویژگی های این صنعت به شمار می رود که فرصت به صورت مستقیم در این بازار (بدون احتساب اشتغال زایی زنجیره و توزیع پوشاک)مشغول به کار هستند.

  پوشاک در اولویت پنجم مصرفی خانوارها قرار دارد، تولید پوشاک تنها در یک واحد تولیدی صاحب برند سالانه از خروج 600 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

توسعه این صنعت، در حالی که می تواند در زمینه اشتغال و درآمد در شرایط نامطلوب این روزهای اقتصاد کشور کمک کننده باشد، در استان مرکزی با چالش هایی مواجه است که یکی از این چالش ها عدم اختصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشاک برند ایرانی دربَند بگیر و ببندهای اداری/ وقتی جلوی کارآفرین سنگ اندازی می شود

پوشاک برند ایرانی دربَند بگیر و ببندهای اداری/ وقتی جلوی کارآفرین سنگ اندازی می شود