مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 13:402021-11-17اقتصادي

رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین شکست


در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت 34 میلیون و 900 هزار دلار چکش خورد و رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین را شکست.

- پرتره ای از فریدا کالو رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین را شکست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مجله نیوزویک، تابلوی من و دیگو (Diego y yo) اثر فریدا کالو، نقاش سرشناس مکزیکی، در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت 34 میلیون و 900 هزار دلار چکش خورد و رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین را شکست.

این پرتره علاوه بر گرانترین اثر حراج شده از آمریکای لاتین، رکورد گرانترین اثر کالو را نیز شکست؛ این رکورد پیش تر در اختیار تابلویی بود که به قیمت حدود 8 میلیون دلار فروخته شد.

حراج روز گذشته همچنین تابلوی من و دیگو را به دومین اثر گران از یک نقاش زن تبدیل کرد، اثر اول در این دسته بندی تابلوی گل سفید شماره 1 از جورجیا اوکیف است که به قیمت 44 میلیون و 400 هزار دلار فروخته شد.

پرتره کالو توسط ادواردو اف.

کنستانتینی، مجموعه دار لاتین، خریداری شد که از حامیان پروپاقرص هنر و هنرمندان آمریکای لاتین بوده تا جایی که موزه ای در بوینس آیرس آرژانتین تاسیس کرده است.

تابلوی من و دیگو که در سال 1949 تکمیل شد، یک خودنگاره از کالو است که این هنرمند را در کنار همسر دومش، دیگو ریورا، نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین شکست

رکورد گرانترین نقاشی حراج شده از آمریکای لاتین شکست