مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 15:302021-11-17اقتصادي

سهم کارگران در بودجه دیده و شفاف شود


رییس خانه کارگر فارس با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه 1401 کشور باید سهم کارگران دیده شود، مدعی شد که جامعه کارگری نه تنها سهمی از ذخایر و درآمدهای نفتی کشور نداشته بلکه حقوق حقه خود را هم دریافت نکرده است.

- علی راستگو چهارشنبه 26 آبان در یک نشست خبری که به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در شیراز برگزار شد، ضمن بیان اینکه دولت ها تاکنون کمتر به جامعه کارگری کمک کرده اند، خاطرنشان کرد که کارگران نه تنها میهمان جیب خودشان هستند بلکه اختیار پولشان هم دست دولتمردان است.

راستگو با تاکید براینکه سالانه 30 درصد از درآمدهای کارگران به حساب صندوق تامین اجتماعی واریز می شود اما اختیار این صندوق به دست جامعه کارگری نیست، گفت: کارگران باید خودشان پولشان را مدیریت کنند نه این که هیچ گونه اختیاری نداشته باشند.

راستگو با تأکید بر اینکه سیاست ها، رویکردها و روش ها در حوزه صیانت از کار، اشتغال و کارگر در کشور مشخص نیست و هر روز با یک طرح و لایحه غیرکارشناسی به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند، گفت: تصمیم گیرندگان اگر نمی توانند کاری برای جامعه کارگری و تولید انجام دهند، تلاش کنند حداقل به حداقل ها دست نزنند.

او از فراز و نشیب ها، مقاومت ها، سنگ اندازی ها بر سر راه قانون کار سخن گفت و اظهار کرد: بسیاری از مواد قانون کار حتی به مرحله اجرا نرسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کارگران در بودجه دیده و شفاف شود

سهم کارگران در بودجه دیده و شفاف شود