مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 20:152021-11-17پزشكي

شکست آمریکا در دو جبهه پیشگیری و درمان اعتیاد


آمارهای منتشر شده در آمریکا از مرگ بیش از یکصد هزار نفر بر اثر مصرف مواد و داروهای مخدر در یک بازه زمانی یک ساله حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس داده های منتشر شده در روز چهارشنبه، بیش از 100 هزار نفر در ایالات متحده بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر و قرص های اعتیاد آور  طی دوره 12 ماهه منتهی به آوریل 2021 جان خود را از دست دادند.

به نوشته وبگاه تایمز لایو داده های موقت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان داد که این رقم افزایش 28.

5 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد، با مرگ و میر ناشی از مواد افیونی مانند فنتانیل، که می تواند 100 برابر قوی تر از مورفین باشد و محرک های روانی از جمله مت آمفتامین به افزایش این رقم کمک می کند.

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده چندی قبل در سخنانی در این زمینه گفت: در حالی که به برداشتن گام ها برای شکست دادن همه گیری کووید-19 ادامه می دهیم، نمی توانیم این همه گیری (مصرف بیش از حد مواد افیونی و روان گردان) که خانواده ها و جوامع را در سراسر کشور تحت تأثیر قرار داده است، نادیده بگیریم.

بر اساس این گزارش، داده های ماه جولای نشان داد که مصرف بیش از حد مواد مخدر در سال گذشته 30 درصد افزایش یافت زیرا قرنطینه های دوران همه گیری درمان را دشوار کرد و فروشندگان داروهای بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست آمریکا در دو جبهه پیشگیری و درمان اعتیاد

شکست آمریکا در دو جبهه پیشگیری و درمان اعتیاد