مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 20:402021-11-17سياسي

30 درصد آب شرب مناطق جنوب کشور از طریق شیرین کردن آب دریا تامین شود


نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو مکلف به تامین، بازسازی و ساخت 70 درصد آب شیرین کن های مورد نیاز شده است که این مورد محقق نشده است.

- ایسنا/لرستان نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو مکلف به تامین، بازسازی و ساخت 70 درصد آب شیرین کن های مورد نیاز شده است که این مورد محقق نشده است.

دکتر محمد خدابخشی در خصوص بحران آب و تنش های آبی اظهار کرد: آب شرب یکی از مهم ترین خدماتی است که دولت ها در تمام دنیا به مردم ارائه می دهند، زیرا هرگونه نارسایی در ارائه این خدمات منجر به بروز تنش های اجتماعی می شود و در کشور و در سال های اخیر با توجه به کاهش بارندگی ها با تنش های آبی رویرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه عوامل مختلف در پدیدار شدن تنش آبی تاثیرگذار هستند، اضافه کرد: عواملی همچون کاهش بارندگی، نبود زیرساخت های مناسب برای ذخیره سازی و انتقال آب، نبود شبکه آب رسانی، مدیریت ناکارآمد در تنش های آبی کشور نقش داشتند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین طی سالیان گذشته در مقاطعی به دلیل بی توجهی برخی از مسئولان وزارت نیرو در پروژه های انتقال آب برای حل مشکلات مقصد ،مبدا این پروژه ها را نیز دچار بحران کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد آب شرب مناطق جنوب کشور از طریق شیرین کردن آب دریا تامین شود

30 درصد آب شرب مناطق جنوب کشور از طریق شیرین کردن آب دریا تامین شود