مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 20:452021-11-17بين الملل

ماجرای تغییر رنگ آبی در پرچم فرانسه چه بود؟


«امانوئل ماکرون» در اقدامی که اخیراً مورد توجه رسانه های فرانسوی قرار گرفته، رنگ آبی پرچم این کشور را از آبی روشن که نزدیک به رنگ پرچم اتحادیه اروپا بود به سرمه ای تغییر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تغییر رنگ آبی پرچم سه رنگ امانوئل ماکرون قرار می گیرد، جای خود را به رنگ آبی تیره داده است.

    ریاست جمهوری فرانسه اخیراً اعلام کرد که رنگ آبی پرچم را به همان رنگ سرمه ای قبل از سال 1976 بازگردانده است.

در سال 1976، طبق تصمیم ژیسکار دستن رییس جمهور وقت فرانسه رنگ آبی پرچم برای مطابقت با رنگ آبی پرچم اتحادیه اروپا روشن تر شد.

    کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: رییس جمهور (امانوئل مکرون) برای پرچم های سه رنگی که کاخ الیزه را زینت می دهد، naval blue (رنگی که نامش از رنگ آبی لباس نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا گرفته شده که بعداً نیروهای دریایی سایر کشورها از آن استفاده کردند) را انتخاب کرده است.

هدف از تغییر رنگ پرچم فرانسه؟ تایید این تغییر پس از آن صورت گرفت که رسانه های فرانسوی از جمله رادیو اروپای 1  و روزنامه پاریزین این موضوع را مطرح کردند.

یک مقام فرانسوی در خصوص هدف این تغییر گفت: رنگ آبی سرمه ای خاطره قهرمانانی را که در انقلاب فرانسه، سنگرهای جنگ جهانی اول و در طول جنگ جهانی دوم جنگیدند، تداعی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تغییر رنگ آبی در پرچم فرانسه چه بود؟

ماجرای تغییر رنگ آبی در پرچم فرانسه چه بود؟