مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 02:452021-11-17سياسي

در عرصه حکومت داری از تعارض منافع غافل شده بودیم


یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در عرصه حکومت داری از تعارض منافع غافل شده ایم، گفت: اگر قانون مدیریت تعارض منافع جامع و نافع بوده و مجلس هم نظارت دقیق و دائمی بر اجرای آن داشته باشد، - می توانیم امیدوار باشیم که سیستم اداری ما سالم باشد.

محمدحسین شفیعی ها در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شکی نیست که در کشور ما تعارض منافع یکی از مظاهر فساد اداری است، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی روحیه ایثار و فداکاری وجود داشت و این ذهنیت شکل گرفت که کسانی که در نظام به قدرت رسیده و مسئولیت می پذیرند، همیشه همان روحیه ایثار و فداکاری را دارند، اما گذشت زمان و شرایط قدرت گرفتن این را ثابت کرد که مسئولیت تحریک آمیز است و انسان را وادار می کند که از موقعیت خود با توجهیات مختلفی به نفع خود و نزدیکان استفاده کنند.

ما از این مسئله غافل بودیم و خیلی از مفاسد اداری از همان ناحیه شکل گرفت.

وی ادامه داد: تعارض منافع آنجا شکل می گیرد که افرادی که مسئولیت دولتی می گیرند، در ارتباط با همین مسئولیت خود و بیرون از دولت منافعی دارند که تصمیم گیری های دولتی کاملا مرتبط با این منافع است.

در دنیا هم چنین چیزی وجود دارد و به همین خاطر قانون تعارض منافع را در نظر می گیرند تا مسئولیت دولتی، منافع شخصی به دنبال نیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در عرصه حکومت داری از تعارض منافع غافل شده بودیم

در عرصه حکومت داری از تعارض منافع غافل شده بودیم