مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-18پزشكي

فست فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت


رییس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: مصرف فست فود و کم تحرکی عامل تشدید بیماری دیابت در استان اردبیل است.

- منوچهر ایران پرور 27 آبان در مراسم گرامیداشت هفته پیشگیری از بیماری دیابت در اردبیل اظهار کرد: بررسی های علمی و بهداشتی نشان می دهد که 80 درصد عوامل مؤثر در افزایش بیماران دیابتی مربوط به تغذیه نامناسب و عدم توجه به ورزش روزانه است.

وی تصریح کرد: در عصری که تغییر سبک زندگی را شاهد هستیم، بیماری خاموش دیابت بخش زیادی از جمعیت دنیا و کشورمان را تهدید می کند که به تبع آن باید خانواده ها مراقبت لازم را از اعضای خانواده به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشند.

رییس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: 2 هزار بیمار دیابتی در استان اردبیل از حمایت های دارویی، درمانی و مراقبتی بهره مند هستند و تلاشمان بر این است تا بیماران بیشتری را تحت پوشش خدمات این انجمن ببریم.

ایران پرور علایم این بیماری را تشنگی بیش از حد و کاهش وزن اعلام کرد و افزود: دیابت نوع 2 در استان اردبیل شایع تر است و در این بین خانواده ها بهتر است نسبت به تغذیه سالم اعضای خانواده توجه کرده و مصرف سبزی، غلات و میوه ها را در دستور کار قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فست فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت

فست فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت