مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-18اقتصادي

درخواست آمریکا از متحدانش برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت


دولت بایدن از بعضی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت جهان شامل چین، هند و ژاپن خواسته است در اقدامی هماهنگ برای پایین بردن قیمتهای انرژی، برداشت از ذخایر نفت را بررسی کنند.

- دولت بایدن از بعضی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت جهان شامل چین، هند و ژاپن خواسته است در اقدامی هماهنگ برای پایین بردن قیمتهای انرژی، برداشت از ذخایر نفت را بررسی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این درخواست غیرمعمول با تلاش جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای رفع فشار سیاسی بر سر افزایش قیمت بنزین و هزینه های مصرفی دیگر مطرح شده است.

همچنین منعکس کننده عصبانیت آمریکا از تولیدکنندگان اوپک و متحدانش است که درخواستهای مکرر واشنگتن برای سرعت بخشیدن به افزایش تولید را رد کرده اند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: ما درباره حرکت نمادین بزرگترین مصرف کنندگان جهان در ارسال این پیام به اوپک صحبت می کنیم که شما باید رفتارتان را تغییر دهید.

در آسیا پس از این که چین اعلام کرد در حال بررسی برداشت از ذخایر نفت است، قیمت نفت به روند کاهشی که تحت تاثیر خبر درخواست آمریکا پیدا کرده بود، ادامه داد.

به گفته منابع آگاه، بایدن و دستیاران ارشدش طی چند هفته گذشته درباره امکان برداشت هماهنگ از ذخایر نفت با متحدان نزدیک آمریکا شامل ژاپن، کره جنوبی و هند و همچنین چین صحبت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از متحدانش برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت

درخواست آمریکا از متحدانش برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت