مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-18اقتصادي

بایدها و نبایدهای چاپ کتاب/ وقتی ناشران غم نان دارند


ثبات نداشتن قیمت کاغذ، اضطراب ناشران برای تأمین هزینه ها و گردش مالی، حضور مردم در فضای مجازی و احساس نیاز نداشتن به کتاب، اجرا نشدن قانون کپی رایت در کشور، - بی انگیزه شدن نویسندگان، درست عمل نکردن رسانه ها برای معرفی نویسندگان از جمله مشکلات ناشران و نویسندگان و در نهایت از جمله دلایل پایین بودن سرانه کتابخوانی در جامعه است که در میزگرد ایسنا به آن پرداخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میزگرد بایدها و نبایدهای چاپ کتاب و مشکلات صنعت نشر با حضور حسین مافی، مدیر انتشارات سایه گستر و حسن لطفی، یکی از نویسندگان استان قزوین در خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

در ابتدای این میزگرد زهرا عبداللهی، نویسنده و سردبیر ایسنا در قزوین با اشاره به این موضوع که ناشران به عنوان کسانی که در انتشار کتاب نقش اساسی دارند، می گوید: در هفته کتاب به صنعت نشر پرداخته نمی شود اما ناشران از جمله افرادی هستند که می توانند روی سرانه مطالعه در جامعه اثر داشته باشند که از قضا این روزها به دلیل نبودن ثبات در قیمت ها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه می دهد: با ظهور فضای مجازی نیز اقبال مردم به کتابخوانی کمتر شده و بسیاری از افراد تصور می کنند می توانند خوراک فرهنگی خود را از فضای مجازی به دست بیاورند و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده سرانه کت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای چاپ کتاب/ وقتی ناشران غم نان دارند

بایدها و نبایدهای چاپ کتاب/ وقتی ناشران غم نان دارند