مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-18اقتصادي

جذب 250 نفر از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت


در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه 250 نفر از تکنسین های دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در یکی از شرکت های بزرگ صنعتی کشور جذب به کار شدند.

- به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران افزود: اشتغال دانش آموختگان از چالش های بسیار مهم آموزش عالی در شرایط فعلی کشور است.

لذا دانشگاه ها باید هم راستا با سیاست های کلان ملی در حوزه ارتقا و افزایش مهارت آینده سازان ایران اسلامی گام بردارند.

وی افزود: در بررسی پژوهش های موجود طی چند دهه اخیر، پرداختن به مسئله اشتغال دانش آموختگان با تأکید بر چند موضوع مشخص، از جمله آمایش سرزمینی، وضعیت اشتغال و بیکاری دانش آموختگان، ضرورت توجه به کیفیت آموزش عالی و برنامه درسی موجود در دانشگاه و توجه به موضوع کارآفرینی دانش آموختگان بوده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر اینکه آموزش عالی ایران در دو دهه گذشته با موضوعات و برخی چالش های دیگری نیز مواجه شده است عنوان کرد: حضور اکثریت دانش آموختگان مقاطع متوسطه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، افزایش تعداد دانشجویان و گسترش کمی دانشگاه ها بدون توجه به ظرفیت های موجود و توان و بافت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه و در نتیجه وجود خیل عظیم دانش آموختگان بیکار از جمله موضوعات و چالش هایی هستند که نظام آموزش عالی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب 250 نفر از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت

جذب 250 نفر از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت