مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 10:002021-11-18اقتصادي

کشف منبع حیرت آور آب در کرمانشاه/ 15 تا 20 حلقه چاه حفر خواهیم کرد


علی رضا کاکاوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، بیشترین مشکلات در حوزه آب را مربوط به کلانشهر کرمانشاه دانست و اظهار داشت: تأمین آب بلند مدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان خواهد بود که در تابستان امسال راه اندازی اضطراری این خط انتقال را داشتیم.

وی ظرفیت کامل خط انتقال سد گاوشان را حدود 2 هزار و 600 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود یک هزار تا یک هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب وارد این خط می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: خط انتقال مشکلی ندارد، حوضچه ها و شیرآلات دچار نواقصی هستند که تا 2 تا سه ماه آینده این نواقص هم برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهر کرمانشاه حتما نیازمند منابع تأمین به جزء سد گاوشان هستیم، پس کمانکان به استفاده از چاه ها و سراب ها از جمله قنبر و قنات روزان نیازمندیم ضمن اینکه همین الان هم در حال حفر چاه هستیم.

کاکاوند نیاز فعلی شهر کرمانشاه را 4 هزار و 700 لیتر بر ثانیه دانست و گفت: در حال حاضر حدود 3 هزار و 700 لیتر بر ثانیه آب تحویل می دهیم.

وی به انواع چاه ها از جمله دستی، آبرفتی و آهکی اشاره و بیان کرد: مطالعات ما به سمت چاه های آهکی است که خوشبختانه طبق مطالعات صورت گرفته در جنوب غربی شهر کرمانشاه و در سمت جاده اسلام آبادغرب یک منبع جدید پیدا شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف منبع حیرت آور آب در کرمانشاه/ 15 تا 20 حلقه چاه حفر خواهیم کرد

کشف منبع حیرت آور آب در کرمانشاه/ 15 تا 20 حلقه چاه حفر خواهیم کرد