مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 11:102021-11-18بين الملل

با آغاز شمارش معکوس آزادسازی مأرب یمن؛ واشنگتن: حالا زمان مذاکره است


در آستانه شکست سنگین ائتلاف سعودی-آمریکایی و آزادسازی استان انرژی خیز مأرب یمن، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید، زمان آن رسیده که انصارالله یمن تن به مذاکرات سیاسی بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کریستین جیمس سخنگوی با تهدیدات بزرگی در خاک خود مواجه است.

ما به همکاری با این کشور برای کمک به سعودی ها در تقویت [پدافند] هوایی شان پایبند هستیم .

وزارت خارجه آمریکا اخیرا با فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به عربستان سعودی موافقت کرده است که این اقدام کاملا با وعده های انتخاباتی رییس جمهور این کشور درباره عدم فروش تسلیحات جنگی به عربستان سعودی در تضاد بود.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همزمان با گزارش منابع خبری درباره آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی استان مأرب، همچنین اظهار داشت: وقت آن رسیده است که حوثی ها برای از سر گرفته شدن مذاکرات سیاسی نبرد را متوقف کنند .

اظهارات این مقام آمریکایی درباره فرا رسیدن زمان توقف جنگ یمن در حالی مطرح می شود که ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ماه های گذشته پیشروی چشمگیری در استان راهبردی مأرب داشته اند به نحوی که رسانه ها از آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی مأرب سخن به میان آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با آغاز شمارش معکوس آزادسازی مأرب یمن؛ واشنگتن: حالا زمان مذاکره است

با آغاز شمارش معکوس آزادسازی مأرب یمن؛ واشنگتن: حالا زمان مذاکره است