مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-18بين الملل

افزایش کشته های اعتراضات سودان به 15 تن/ فراخوان برای نافرمانی مدنی


شمار تلفات تظاهرات روز چهارشنبه سودانی ها در خارطوم و دیگر شهرهای آن به 15 تن افزایش یافت، اتحادیه مشاغل سودان نیز امروز (پنج شنبه) در اعتراض به تظاهرات خونین روز گذشته اجرای یک نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی را خواستار شد، - شمار تلفات تظاهرات روز چهارشنبه سودانی ها در خارطوم و دیگر شهرهای آن به 15 تن افزایش یافت، اتحادیه مشاغل سودان نیز امروز (پنج شنبه) در اعتراض به تظاهرات خونین روز گذشته اجرای یک نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی را خواستار شد، از سوی دیگر درگیری های جدیدی نیز در خارطوم آغاز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، برخی از نیروهای امدادگر در خارطوم اعلام کردند که در جریان تظاهرات هزاران نفری روز چهارشنبه سودانی ها در پایتخت و سایر شهرهای سودان دستکم 15 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند و این تظاهرات از خونین ترین روزهای اعتراضات در این کشور از ماه گذشته در پی کودتای نظامی ارتش بود.

معترضان سودانی در مناطق مختلف خارطوم و شهرهای بحری و ام درمان خواستار انتقال کامل حاکمیت به مسؤولان غیرنظامی و محاکمه سران کودتای 25 اکتبر شدند.

تا این لحظه نیروهای امنیتی سودان درباره اعتراضات روز چهارشنبه بیانیه ای صادر نکرده اند و نماینده پلیس سودان نیز اظهارنظری در این خصوص نداشته است و تنها عبدالفتاح البرهان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کشته های اعتراضات سودان به 15 تن/ فراخوان برای نافرمانی مدنی

افزایش کشته های اعتراضات سودان به 15 تن/ فراخوان برای نافرمانی مدنی