مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 12:202021-11-18پزشكي

شناسایی زیرگروه های جدیدی از سرطان خون با کمک یک مدل محاسباتی


پژوهشگران آمریکایی موفق شده اند با استفاده از یک مدل محاسباتی، زیرگروه های جدیدی از سرطان خون را شناسایی کنند و به مشخص کردن تغییرات ژنتیکی عامل آنها بپردازند.

- پژوهشگران آمریکایی موفق شده اند با استفاده از یک مدل محاسباتی، زیرگروه های جدیدی از سرطان خون را شناسایی کنند و به مشخص کردن تغییرات ژنتیکی عامل آنها بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ای کنسر، پژوهشگران بیمارستان مانت ساینای (Mount Sinai Hospital) و مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای (ISMMS)، یک مدل محاسباتی جدید ابداع کرده اند که از داده های توالی DNA و آران ای به دست آمده از صدها بیمار استفاده می کند تا به شناسایی ژن های ویژه و تغییرات ژنتیکی عامل زیرگروه های نوعی سرطان خون موسوم به مولتیپل میلوما (Multiple myeloma) بپردازد که پیشتر تعریف نشده بودند.

این نخستین پژوهشی است که با استفاده از روش یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل انواع داده ها موسوم به مولتی اومیکس (Multiomics) صورت می گیرد تا یک مدل محاسباتی مولتیپل میلوما را ارائه دهد که دانشمندان آن را MM-PSN نامیده اند.

برخی از ژن های شناسایی شده در این پژوهش، با خطر برگشت بیماری مرتبط بودند.

الساندرو لاگانا (Alessandro Lagana)، استادیار سرطان شناسی در بیمارستان مانت ساینای و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: یافته های پژوهش ما، پیامدهای فوری را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی زیرگروه های جدیدی از سرطان خون با کمک یک مدل محاسباتی

شناسایی زیرگروه های جدیدی از سرطان خون با کمک یک مدل محاسباتی