مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 06:302021-11-19اقتصادي

صادرات 70 هزار تن سیب زمینی استان همدان از ابتدای سال


مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات 70 هزار تن از سیب زمینی این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

- حسین فضلی در گفت وگو با ایسنا ارزش این میزان صادرات سیب زمینی استان همدان را 35 میلیون دلار بر شمرد و اظهار کرد:سهم بری استان از این میزان صادرات سیب زمینی 76 دهم درصد و سهم بری ارزش دلاری از کل صادرات این میزان محصول 17.

7 درصد بوده است ضمن اینکه در سهم بری وزنی از کل صادرات محصولات کشاورزی 45 درصد از کل صادرات محصولات کشاورزی استان به سیب زمینی اختصاص دارد.

تازه خوری 80تا 100هزار تن تولید سیب زمینی در استان وی افزود:سطح زیرکشت امسال سیب زمینی استان همدان 29 هزار هکتار با تولید 900 هزار تن بوده که از این میزان تولید 80 تا 100 هزار تن برای مصرف تازه خوری در سطح استان اختصاص دارد.

فضلی با بیان اینکه 250 تا 270 هزار تن از محصول تولیدی سیب زمینی سطح استان در انبارها و سردخانه های مخصوص سیب زمینی ذخیره می شود، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 70 هزار تن از سیب زمینی استان همدان صادر شده است.

نیاز سالیانه 100هزار تُنی استان همدان به بذر سیب زمینی وی با اشاره به اینکه سیب زمینی استان همدان به ارمنستان ،پاکستان، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان و عراق و بخشی نیز به روسیه صادر می شود، خاطر نشان کرد: استان همدان سالیانه نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 70 هزار تن سیب زمینی استان همدان از ابتدای سال

صادرات 70 هزار تن سیب زمینی استان همدان از ابتدای سال