مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-19اقتصادي

نقش نیروگاهها در آلودگی هوا چقدر است؟


رییس اداره HSE شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته باید گفت که تاثیر نیروگاه ها در آلودگی هوا بسیار ناچیز است و پارامترهای دیگری در این مهم نقش دارند.

- ساناز جعفرزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون نیروگاه ها 91 درصد سوخت گاز، 4.

5 درصد سوخت مازوت و 4.

5 درصد سوخت گازوییل استفاده کرده اند، اظهار کرد: بیش از پنج سال است که در نیروگاههای کلانشهرهای تهران و اصفهان حتی یک لیتر مازوت نیز استفاده نشده اما با این حال بهبود شاخص هوای تهران را شاهد نبودیم و لذا این موضوع بدان معنا است که آلودگی هوای تهران ارتباطی با موضوع مازوت ندارد.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این رابطه گفت: مطالعاتی در ترازنامه انرژی کشور در این زمینه انجام شده که هر سال منتشر می شود و مطالعه دیگر سیاهه انتشار بوده که سازمان محیط زیست آن را انجام داده و یک مطالعه دیگر وجود دارد که توسط بانک جهانی با عنوان نقش بخش های مختلف کشور روی پارامترهای آلایندگی منتشر شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه چندین سال است که درگیر ذرات معلق هستیم که به استناد این مطالعات 70 تا 80 درصد ذرات معلق تولید شده در کشور سهم حوزه حمل و نقل است، گفت: زمانی که سوخت مازوت استفاده می کنیم نگران پارامتر ساکس (ترکیبات اکسید گوگردی) هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش نیروگاهها در آلودگی هوا چقدر است؟

نقش نیروگاهها در آلودگی هوا چقدر است؟