مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-19اقتصادي

تخریب جنگل های آمازون به بیشترین میزان 15 سال گذشته رسید


آمار داده های جمع آوری شده از ماهواره پاروتس نشان می دهد تخریب جنگل آمازون تنها در یک سال گذشته 22 درصد رشد کرده و به بیشترین میزان از سال 2006 تاکنون رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تخریب جنگل های بارانی آمازون برزیل نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان از سال 2006 تاکنون رسید.

گزارش سالانه دولت برزیل که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می دهد که امیدواری های رییس جمهور این کشور برای مقابله با اقدامات غیرقانونی در جنگل زدایی و از بین بردن منابع طبیعی کارساز نبوده است.

آژانس تحقیقاتی برزیل استیس اعلام کرده تخریب 13 هزار و 235 کیلومتر مربع در بزرگترین جنگل های بارانی دنیا رخ داده است که 17 برابر شهر نیویورک است.

این اطلاعات که بر اساس داده های ماهواره پاروتس جمع آوری شده، از آگوست 2020 تا جولای 2021 است و نشان از تخریب شدید این جنگل ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، جنگل های دنیا به عنوان ریه های اکسیژن دهی به جهان محسوب می شود و علاوه بر تأثیر در سلامت بخش زیادی از اقتصاد کشورها هم بر این جنگل ها استوار است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب جنگل های آمازون به بیشترین میزان 15 سال گذشته رسید

تخریب جنگل های آمازون به بیشترین میزان 15 سال گذشته رسید