مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-20بين الملل

بار دیگر اردوغان و چشم طمع آنکارا به سوریه


سیاست خارجی ترکیه در سوریه را می توان در یک فرمول بسیار ساده خلاصه کرد: از زمان روی کارآمدن حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، ترکیه با اراده و بردباری در چارچوب یک راهبرد بلندمدت برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده است.

- "سیاست خارجی ترکیه در سوریه را می توان در یک فرمول بسیار ساده خلاصه کرد: از زمان روی کارآمدن حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، ترکیه با اراده و بردباری در چارچوب یک راهبرد بلندمدت برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده است.

رژیم آنکارا برای تحقق این هدف، گاهی از مذاکره، گاهی از فشار و در مواقعی هم از تهدید استفاده کرده است تا موافقت آمریکا و روسیه را برای اجرای عملیات نظامی محدود در شمال سوریه به دست آورد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایندیپندنت نوشته است: بهانه هایی را که آنکارا برای دفاع از خود در برابر تهاجم یگان های مدافع خلق کرد و بار اقتصادی آوارگان سوریه مستقر در ترکیه مطرح می کند، به عقیده دولت اردوغان توجیهی برای ایجاد منطقه امن و با هدف اسکان آوارگان سوری است.

همچنین ترکیه ممکن است از برخی حمله های تروریستی در داخل ترکیه، حمله های نیروهای کرد به قلمرو ترکیه یا کشتن نیروهای امنیتی ترکیه در شمال سوریه به عنوان بهانه ای برای راه اندازی عملیات تلافی جویانه در خاک سوریه استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار دیگر اردوغان و چشم طمع آنکارا به سوریه

بار دیگر اردوغان و چشم طمع آنکارا به سوریه