مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 07:002021-11-20اقتصادي

تجهیز46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستمهای نوین آبیاری


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: 46 هزار از زمین های زراعی و باغی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، جعفر زربافتی در جلسه بررسی وضعیت آبیاری مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: 46 هزار از زمین های زراعی و باغی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده و این امر زمینه صرفه جویی بیش از 262 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را فراهم کرده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان افزود: در سال جاری با اعتبار 760میلیارد ریال اجرای سیستمهای نوین آبیاری در سطح 2800هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته که از ابتدای سال تاکنون تجهیز  2 هزار و 400 هکتار به سیستم های نوین آبیاری به اتمام رسیده است.

زربافتی کل اعتبارات مدیریت آب خاک سازمان جهادکشاورزی استان را بالغ بر 253میلیارد تومان  اعلام کرد و نسب به سال گذشته  افزایش 3 برابری داشته است.

جعفر زربافتی تصریح کرد: همچنین  با مشارکت کشاورزان و بهره برداران 4هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال تجهیز به سیستمهای نوین آبیاری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستمهای نوین آبیاری

تجهیز46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستمهای نوین آبیاری