مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-20اقتصادي

حال باغات گیلان خوب است


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: حال باغات مرکبات گیلان خوب است و پیش بینی می شود امسال بیش از پارسال مرکبات در استان برداشت شود.

- منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا از افزایش تولید مرکبات در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته 190 هزار تن از باغات مرکبات گیلان محصول برداشت شد و پیش بینی می شود امسال 195 هزار تن برداشت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت باغات مرکبات گیلان خوب است و شاید بیش از میزان پیش بینی شده برداشت محصول در باغات مرکبات را شاهد باشیم، اظهار کرد: همانند سال های گذشته بخشی از مرکبات گیلان برای تامین شب عید کشور نیز ذخیره سازی خواهد شد.

پارسافر ادامه داد: 90 درصد ارقام مرکبات باغ های گیلان پرتقال از نوع تامسون خونی و محلی، پنج درصد نارنگی و بقیه نیز سایر مرکبات شامل نارنج، گریپ فروت، دارابی، بالنگ و لیمو است.

معاون امور باغی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: 11 هزار و 236 هکتار از زمین های استان به باغ مرکبات اختصاص دارد و 26 هزار و 100 بهره بردار در این حوزه فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: بیشترین باغ های مرکبات استان گیلان در شهرستان های رودسر، املش و لنگرود است.

پارسافر به باغداران توصیه کرد بعد از برداشت محصول در زمینه تغذیه باغ ها و مبارزه با آفات مرکبات به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و راهنمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال باغات گیلان خوب است

حال باغات گیلان خوب است