مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-20اقتصادي

بازکاشت 5 هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام


رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری طی یک ماه گذشته عملیات لکه گیری و بازکاشت 5 هزار متر مربع چمن در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

- کارزانی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سرانه فضای سبز شهر ایلام 3/6 متر مربع برای هر نفر است که استاندارد فضای سبز شهری در کشور 7 تا 12 متر مربع به ازای هر نفر است.

وی افزود: بر اساس استانداردهای بین المللی سرانه ی فضای سبز شهری برای هر فرد 20 تا 25 متر مربع است.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام تصریح کرد: سرانه ی فضای سبز شهری در شهرهای مختلف ایران نیز متفاوت است و در برخی شهرها این سرانه تا حدود 30 متر هم وجود دارد اما با توجه به اقلیم مناطق مختلف این عدد برای هر ناحیه از کشور متفاوت است.

وی ادامه داد: مردم استان ایلام به لطف جنگل های بلوط اطراف شهر کمبود فضای سبز شهری را احساس نمی کنند چرا که به ازای هر یک از هم استانی های عزیز ایلامی یک هکتار جنگل وجود دارد.

کارزانی افزود: از سوی دیگر اما با پیشرفت روز افزون ساختمان سازی در استان در کنار تراکم جمعیت و گسترش قلمرو ساختمان های سنگی و بتنی، نیاز به توسعه فضای سبز، روز به روز در استان ایلام بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازکاشت 5 هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام

بازکاشت 5 هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام