مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 11:002021-11-20اقتصادي

تولید 11 درصد جوجه یکروزه کشور در اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 47 فارم پرورش مرغ مادر با ظرفیت تولید 2 میلیون و 68 هزار قطعه و 573 مزرعه پرورش طیور صنعتی در استان فعالیت می کند به طوری که در حال حاضر 11 درصد جوجه یکروزه کشور در استان اردبیل تولید می شود.

- بهلول تکلوی 29 آبان با اعلام این خبر افزود: سرمایه گذاری هنگفت و عظیمی در صنعت طیور استان انجام شده است که این استان را به یکی از استان های برند و صاحب نام هم در حوزه پرورش طیور و هم در حوزه صادرات این محصول تبدیل کرده است.

وی با هشدار جدی به تمامی فعالان صنعت طیور از پرورش دهندگان طیور روستایی، بومی و علی الخصوص پرورش دهندگان طیور صنعتی از آنها خواست ضمن بیمه کردن طیور پرورشی خود با تقویت و تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه تلفات غیرعادی یا افت معنی دار مصرف آب ودان یا کاهش تولید مراتب را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی اطلاع دهند.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: ما خدمتگزاران صاحبان این صنایع هستیم و هرچه در توان داریم در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان پروتیین دامی و صیانت از این سرمایه عظیم تلاش خواهیم کرد.

تکلوی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری طی 197 مورد بازدید از فارم های پرورش طیور صنعتی 55 هزار و 907 مورد نمونه برداری برای انجام آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 11 درصد جوجه یکروزه کشور در اردبیل

تولید 11 درصد جوجه یکروزه کشور در اردبیل