مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 14:252021-11-20اقتصادي

قیمت خرید تضمینی تجدیدپذیرها مورد بازبینی قرار بگیرد


رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران گفت: با توجه به این هزینه های بالا ضرورت دارد قیمت خرید تضمینی که منجر به اقتصادی شدن ساخت این نیروگاه ها می شود مورد بازبینی قرار گرفته شود.

- به نقل از صدا و سیما، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدید پذیر با بیان اینکه دو سوم انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت فسیلی است افزود: علاوه بر انتشار گازهای گلخانه ای، رشد جمعیت و افزایش مصرف انرژی در جهان سبب گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی است که ما را مجاب به استفاده حداکثری از انرژی های تجدید پذیر می کند.

وی استفاده از انرژی های تجدید پذیر را یک ضرورت دانست و گفت: 26 آبان ماه، سال روز ابلاغ سیاست های 15 گانه در مورد محیط زیست است که یکی از سرفصل های اصلی این بخش، انرژی های تجدید پذیر و پاک است که تاکنون گام موثری در خصوص آن برداشته نشده است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران با اشاره به اینکه در ایران 300 روز خورشیدی وجود دارد ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است 5 درصد از ظرفیت برق کشور را از انرژی های تجدید پذیر تامین کند که تاکنون فقط یک درصد آن محقق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خرید تضمینی تجدیدپذیرها مورد بازبینی قرار بگیرد

قیمت خرید تضمینی تجدیدپذیرها مورد بازبینی قرار بگیرد