مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 14:352021-11-20اقتصادي

راه آهن«چابهار-زاهدان»جاده ابریشم جدید/ پروژه در انتظار اعتبار


زاهدان» استراتژیک ترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور محسوب می شود که در صورت تامین اعتبار و تلاش مسئولان قطعا در آینده نزدیک نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

- - گروه استان ها: کشور ایران بر سر چهار راه ترانزیتی دنیا قرار دارد اما متأسفانه در سال های اخیر بی توجهی به مقوله ترانزیت که یکی از نمادهای دقیق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود موجب شده است برخی مسیرهای ترانزیتی از کشورمان حذف شود و یا به دلیل نبود جذابیت های خاص، صاحبان کالا مسیرهای ترانزیتی دیگری را برای حمل کالای خود انتخاب کنند، در حالی که کوتاهی مسیر و دسترسی آسان یکی از جذابیت های کریدورهای ترانزیتی کشورمان است.

البته لازم به ذکر است که در این میان رقبا هم بیکار نمانده اند و در تلاش هستند تا مسیرهای جایگزینی را به جای مسیرهای عبوری از خاک جمهوری اسلامی ایران تعریف کنند از همین رو مسئولان باید هوشیار باشند و با توسعه زیرساخت ها و ایجاد مشوق های ترانزیتی سرمایه گذاران را به سوی این مسیرها جذب کنند.

جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راه های به هم پیوسته ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می داد، مسیری که تا سده پانزدهم میلادی به مدت 1700 سال، بزرگ ترین شبکه بازرگانی دنیا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن«چابهار-زاهدان»جاده ابریشم جدید/ پروژه در انتظار اعتبار

راه آهن«چابهار-زاهدان»جاده ابریشم جدید/ پروژه در انتظار اعتبار